Header Ads

Ćwiczymy równowagę

Ćwiczenia czucia głębokiego | ćwiczenia równoważne | co zrobić z butelek plastikowych | zabawka dla dziecka DIY

Utrzymanie równowagi nie jest proste, wystarczy stanąć na jednej nodze aby sprawdzić czy nasze ciało jest stabilne. Coraz trudniej jest gdy stajemy na palcach lub zamykamy oczy.
Jak to jest, że jedni potrafią chodzić po linie (jak cyrkowcy) a drudzy nie? Może nie każdy musi być aż tak gibki i elastyczny ale warto pomyśleć ile trudu i ćwiczeń wkładają w swoją pracę ci ludzie, co z kolei przekłada się na równowagę w terenie, a ta z kolei na brak urazów kostki.

Zadbajmy o umiejętność utrzymania równowagi u dzieci (u siebie również:)). Możecie ćwiczyć razem ;)

ĆWICZENIA:

STANIE NA JEDNEJ NODZE
Sposób najłatwiejszy i najmniej zaawansowany. Następnie wprowadzamy zamknięcie oczu, stanie na palcach jednej nogi. Można się też pokusić o pozycję jogi, np: "pozycja drzewa" - jak tutaj.

KRAWĘŻNIKI
Pozwólmy dzieciom chodzić wzdłuż krawężników. One wiedzą co robią :) słuchają swojego ciała, które podpowiada im "ćwicz równowagę!" :).

WSZELKIE PIŁKI I DYSKI DO BALANSOWANIA
Do kupienia w sklepach ze sprzętem sportowym, rehabilitacyjnym, czasami też w marketach.

ŁAWECZKA DO ĆWICZEŃ
Znana z ćwiczeń wychowania fizycznego. Chodzenie, a nawet bieganie wzdłuż ławeczki.

My deseczki jeszcze nie robiliśmy ale na ten czas wymyśliliśmy taki tor ćwiczący równowagę i wzmacniający mięśnie stópek.

Potrzebujemy:
  • butelki plastikowe z wodą mineralną
  • mocną taśmę monterską (u nas srebrna)

KROK 1.
Układamy obok siebie dwie butelki z wodą i naklejamy taśmę dookoła - najpierw u góry butelek potem na dole - tak aby były sklejone podwójnie.

KROK 2.
Ustawiamy "dwójki" jedna za drugą. 

ćwiczymy równowagę

ćwiczenia-równowaga
Pomysł mojej córeczki na "buju buju" :-)
tor-równowaga 

Można się też pokusić o tor z zwiniętego dywanu lub wykonać własną ławeczkę (my się przymierzamy :))

Inne blogi, na które warto zajrzeć odnoszące się do tej tematyki:

Czy Wasze dzieci też kochają chodzić po krawężnikach?:)))

An.


4 komentarze:

  1. Dobry pomysł, ja odkąd więcej siedzę i mniej ćwiczę to i z równowagą jest gorzej, ale zacznę od tych ćwiczeń :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że mogłam pomóc. I koniecznie zaliczaj krawężniki! :)

      Usuń
  2. Dobre ćwiczenia na początek, bo zaczęłam się łapać nad moim brakiem równowagi :)

    OdpowiedzUsuń

Obsługiwane przez usługę Blogger.