Header Ads

Samogłoski - powtarzanie. Problematyczne "e" oraz "y". Metoda symultaniczno-sekwencyjna.




Pierwszy wpis dotyczący tematu metody symultaniczno-sekwencyjnej znajduje się tutaj. Zaproponowałam córci aktywność związaną z etapem pierwszym - powtarzaniem samogłosek.


Potrzebujemy:

  • kubki jednorazowe
  • zakrętki
  • miseczka
  • symbole liter ( u mnie zalaminowane)

Przeczytałam Zuzi samogłoski na kubkach. Niektóre z nich powtórzyła. Problem pojawił się przy wymawaniu "y" oraz "e".  Wiedziała jak mają brzmieć, zauważała, że w jej ustach brzmią niepoprawnie.  Irytowała się. Wywołałam u Zuzi te głoski. "E" przez  przesadne wysunięcie języka na brodę. "Y" z kolei przez uniesienie dolnej szczęki i delikatne pokazanie dolnych  zębów. Wie już jak brzmią w Jej ustach. Z "e" radzi sobie świetnie, z "y" kombinuje, potrzebuje lustra :). Reszta samogłosek bez zarzutu 👍.

Dopasowała i wrzuciła nakrętki do kubeczków. Próbowała również szczypcami, ale  wolała jednak skupić się na literach i szczypce poszły w odstawkę.






Druga część zabawy polegała na tym, że usiadłyśmy naprzeciwko siebie w pewnej odległości. Trzymałam miseczkę z literkami. Obok Zuzi ułożone były, znajome Ci obrazki. Przesuwałam nakrętką z samogłoską do Zuzi (wypowiadając samogłoskę),  a ona ją odbierała i dopasowywała do kartonika z literą.



Obrazki z literami znajdziesz w zakładce do pobrania.

Mam jeszcze kilka zachomikowanych aktywności, które wypróbowałyśmy. Zdjęcia czekają nic tylko pisać. Chętna? 💓


Pozdrawiam, Ania 

2 komentarze:

Obsługiwane przez usługę Blogger.