Header Ads

Samogłoski - powtarzanie i rozumienie. Metoda symultaniczno-sekwencyjna. Część 3.






Odnośnie nauki poznawania liter napisałam już trzy posty. Znajdziecie je tutaj:


Ćwiczenie to ma na celu opatrzenie się z literami. Na karcie pracy można prowadzić etap powtarzania jak i rozumienia, zależy to od tego jak poprowadzisz zajęcie 😊. Metoda symultaniczno-sekwencyjna budzi we mnie ogrom emocji i pomysłów na literowe zabawy. Nie wiem czy wiecie, ale jest to przede wszystkim metoda służąca terapii logopedycznej, między innymi dlatego też czułam silną potrzebę wprowadzenia Jej u nas w domu (przeplataną z metodą Montessori). Zuzia mówi, dużo mówi... Buzia się nie zamyka 😃, ale ma problem z wymawianiem niektórych głosek.


Część I (powtarzanie):
Wybierałam jabłuszko z samogłoską, wyraźnie i głośno ją wypowiadając, a Zuzia dopasowywała w odpowiednim miejscu na drzewie. Dobrze by było, aby dziecko powtarzało po nas, ale nie wymuszam tego.

Część II (rozumienie):
Dziecko pokazywało odczytywaną przeze mnie samogłoskę i dopasowywało na drzewie w odpowiednim miejscu.

metoda krakowska - samogloski

Metoda symultaniczno-sekwencyjna

nauka liter


Mam jeszcze kilka nieopublikowanych zabaw z samogłoskami, ale czas mnie mocno ogranicza. Zuzia samogłoski zna już bardzo dobrze 😃. Korzystacie z moich propozycji? Przydałoby się Wam takie drzewko?

Pozdrawiam serdecznie, Ania 

Brak komentarzy

Obsługiwane przez usługę Blogger.